Carrer de Sants

Carrer de Sants

Com desenvolupar un pla de continguts per a xarxes socials?

17 de maig de 2022

Un pla de continguts és una eina imprescindible en una estratègia de xarxes socials. Aprèn a crear-ne un amb aquest post! 

Les xarxes socials han esdevingut una eina fonamental de comunicació per a qualsevol comerç. Segons afirma l'informe anual de xarxes socials de la IAB España, el 85% dels internautes utilitzen xarxes socials, cosa que representa al voltant de 27 milions d'individus. Aquest mateix estudi indica que el 48% d'aquests usuaris segueix alguna marca a les xarxes socials. 

Aquest tipus de plataformes ofereixen l'oportunitat d'apropar-nos al nostre públic objectiu, fer que ens coneguin i crear-hi una comunitat. Tanmateix, per poder generar engagement (relació a llarg termini amb els nostres usuaris) amb la nostra audiència, és essencial treballar els continguts segons els objectius que ens plantegem. Tal com ens comenta l'especialista en màrqueting digital i social media Miguel Florido a la nostra nuestra entrevista, el simple fet de publicar continguts a les xarxes socials, no vol dir que tinguem una estratègia. 

De manera que, si volem atraure i fidelitzar el nostre públic objectiu haurem de dissenyar un pla de continguts per estructurar i definir els objectius que volem aconseguir amb el que publicarem a les xarxes socials. 

Què és un pla de continguts? 

És un document que ens servirà de guia per saber quin contingut publicar, a quin canal publicar-ho i amb quina finalitat. En aquest cas, aquest procés ens ajudarà a crear i organitzar una estratègia de continguts per a les xarxes socials del nostre negoci.  

Passos per crear un pla de continguts per a xarxes socials:

1. Anàlisi de situació inicial

El primer que hauries de fer és estudiar la situació inicial del teu negoci, per això hauràs d'analitzar diferents punts.

  • Coneix des de quin punt parteix el teu comerç, per això proposem realitzar una anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) que t'ajudarà a examinar els factors interns i externs de la teva marca.
  • Analitza la competència. Esbrina com estan posicionats al sector, quina comunicació i mitjans utilitzen i quins són els seus recursos. Examina què estan utilitzant les altres marques que tu no tens.  

2. Planteja els objectius  

A l'hora d'establir els objectius els hauríeu de definir a curt, mitjà i llarg termini. És important que siguin específics, mesurables i realistes. 

3. Defineix el públic objectiu i el buyer persona 

Conèixer qui és el teu client, quines són les xarxes socials que utilitza, com es comporta i quines són les necessitats és fonamental per crear un pla de continguts. Ja que, si saps a qui t'adreces, podràs crear contingut específic per a aquest públic i millorar els resultats de la teva estratègia. Fins i tot, si vols anar un pas més enllà i conèixer en profunditat el teu client, pots fer un perfil de buyer persona. (incloure link a peça audiovisual de buyer persona. 

4. Estratègia  

Depenent dels objectius que hagis definit hauràs d'establir un tipus d'estratègia específica enfocada al teu públic objectiu i les xarxes socials que faci servir. A l'hora de crear la teva estratègia és important que tinguis en compte els punts següents:

  • Selecció de canals i xarxes socials.
  • Tipus de llenguatge i comunicació a utilitzar.
  • Establir els KPIs que es faran servir per mesurar les accions realitzades.
  • Definir el tipus de contingut i el format.
  • Planificació i fixació daccions.Indicar tant l'equip tècnic i humà que cal. 

5. Establir els canals 

Depenent del tipus de comerç, haureu d'establir quina xarxa social va millor per al vostre model de negoci i clients. Estar a tots els canals no és necessari si realment no ho necessites, enfoca't als canals on sí que pots tenir conversió i trànsit. 

6. Calendari editorial

Per organitzar els continguts que publicaràs el millor és crear un calendari editorial. Pots ordenar-los segons la data de publicació, tipus de contingut, canal de publicació o freqüència. 

7. Medició 

Per conèixer si el teu pla de continguts està obtenint resultats és important mesurar i monitoritzar els continguts. Aquest procés pot ajudar-te a conèixer que funciona millor i que hauries de canviar. Hi ha eines dins de les mateixes xarxes socials, o fins i tot externes, que t'ajudaran a conèixer les dades i les mètriques del teu contingut. 

Ara que ja coneixes els punts clau per realitzar un pla de continguts a les xarxes socials, és important que també coneguis quins tipus de contingut pots publicar i en quina xarxa social. 

1. Blogs, publicacions escrites, articles, guies…

El punt fort d'aquest tipus de contingut és que podeu mostrar l'experiència i el coneixement del vostre negoci, podent ajudar a millorar la vostra reputació.  

Xarxes socials recomanades: LinkedIn, Facebook i Twitter són una bona opció ja que permeten publicar un fragment curt o un enllaç cap al bloc. 

2. Imatges i vídeos 

Les imatges i els vídeos poden augmentar la interacció amb els clients i millorar la imatge de la marca. Segons un informe de HubSpot, el 45% dels enquestats va admetre veure més d'una hora de vídeo a Facebook i YouTube per setmana, situant el vídeo com el segon tipus de contingut més utilitzat a les xarxes socials per augmentar la interacció amb l'audiència. 

Xarxes socials recomanades: les imatges són importants per a totes les xarxes socials, però Instagram i Pinterest són les millors per a aquest tipus de contingut. En canvi, el vídeo funciona molt bé a YouTube i Facebook. Per a vídeos curts destaquen la plataforma d'Instagram i TikTok.

3. Infografies  

Aquest tipus de contingut ens pot ajudar a transmetre idees mitjançant elements visuals. Poden ser una bona opció si volem impactar i cridar latenció de la nostra audiència. 

Xarxes socials recomanades: Facebook i Linkedin són opcions excel·lents per a les infografies. Tot i que Twitter i Instagram també poden ser una bona alternativa per a aquest format. 

Combina els diferents continguts en xarxes socials que amb el temps ia base de provar, aniràs comprovant què és el que millor funciona per al teu públic a cada xarxa social. Experimenta i sigues creatiu amb el teu contingut per connectar amb els teus clients i aconseguir que la comunitat vagi creixent.  

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

ZHENGFEI CHENG BAZAR REGALS
NB PERRUQUERIA NURIA BAQUERO
PERRUQUERIA LUQUIN
DIETETICA DIET CENTER
HOSTAL SANS
FORN BALTA
Borrasà Estilistas
Carregant...
x
X