Carrer de Sants

Carrer de Sants

Què és la publicitat programàtica i per què l'hauria d'implementar en la meva estratègia?

25 d'octubre de 2022

Els clients potencials reben milers d'impactes publicitaris al seu dia a dia. Per aquesta raó, és crucial mostrar contingut publicitari que de debò els pugui interessar. T'expliquem com aconseguir-ho amb la publicitat programàtica!

Vivim en un món hiperconnectat, en què rebem al voltant de 6.000 impactes al dia, segons un estudi de Neuromedia. Amb aquesta quantitat d'impactes publicitaris que rebem diàriament, despertar interès en la nostra audiència objectiu pot resultar força complicat. No obstant això, hi ha certes eines, estratègies i tecnologies que ens permeten arribar a audiències que tinguin comportaments i interessos alineats amb la nostra marca o producte. Estem parlant de la publicitat programàtica!

Per a molts, la publicitat programàtica és la següent gran etapa de la publicitat en línia.

De fet, cada cop són més les empreses que aposten per aquesta tecnologia per arribar al seu públic objectiu, optimitzant així les campanyes i, a més, mesurant-ne l'efectivitat gràcies a les dades que podem obtenir d'aquest tipus de publicitat. En aquest post us explicarem què és la publicitat programàtica, per què l'hauries d'implementar i com fer-ho. Continua llegint!

Què és la publicitat programàtica?

La publicitat programàtica, o compra programàtica d'anuncis, és un nou model de publicitat en línia que utilitza tecnologies com el big data i el machine learning perquè, de manera totalment automàtica, puguis impactar únicament al teu públic objectiu.

Aquest nou model ha canviat totalment el panorama de la publicitat digital. D'acord amb dades de l'IAB el 85% dels anunciants ja usen publicitat programàtica i, a més, segons un estudi d'eMarketer, aquest any la inversió en aquesta tecnologia augmentarà un 16,3%, mantenint la tendència de creixement per cinquè any consecutiu.

Com funciona la publicitat programàtica?

Has de saber que hi ha diferents tipus de publicitat programàtica, però tots funcionen de manera similar. En aquest post et donarem una petita pinzellada del divers procés d'aquest tipus de publicitat per ajudar-te a entendre'l millor.

La compra de la publicitat programàtica s'executa a través de plataformes que afegeixen diferents mitjans digitals, conegudes pel nom de Demand Side Platform o DSP. Aquestes plataformes funcionen gràcies a tecnologies com el machine learning que fan que els algorismes analitzin el comportament dels usuaris. D'aquesta manera, els anuncis es mostren als espais publicitaris dels mitjans digitals depenent de les característiques dels usuaris que hi estiguin navegant.

Perquè això funcioni correctament i perquè puguem dirigir les campanyes a audiències amb més probabilitat de conversió, hem d'indicar al programa quins són aquests perfils que volem impactar i de quant és el pressupost que disposem per presentar l'anunci a aquesta audiència.

És important recalcar que tot això passa en temps real gràcies a processos com el Real Time Bidding (RTB), o pujas en temps real en espanyol. Quan l'usuari accedeix a una web, tots aquests processos es realitzen en mil·lisegons perquè quan la pàgina acabi de carregar, els anuncis ja estiguin fixats.

Quina diferència hi ha entre la publicitat programàtica i la online?

La publicitat programàtica podria ser considerada com una evolució de la publicitat en línia. Totes dues són molt semblants i es desenvolupen en un entorn en línia, però hi ha una diferència clau que les distingeix. A la publicitat en línia es realitza una compra directa als espais publicitaris del medi i presentes els teus anuncis sense importar el perfil de l'usuari. D'altra banda, a la programàtica compres audiències que siguin afins a la teva marca incrementant així mètriques com el CTR (taxa de clics) dels anuncis.

Per què hauríeu d'utilitzar la compra programàtica d'anuncis?

En un e-commerce és important optimitzar els processos i encara més les inversions. La publicitat programàtica pot ajudar-te a totes dues.

La compra programàtica danuncis compta amb incomptables avantatges. A continuació, te'n resumim algunes:

  • Millora l´eficiència. Tot està automatitzat per la qual cosa s'eliminen intermediaris que puguin demorar els processos.
  • Major interès de lusuari. En presentar anuncis d'interès al teu públic objectiu es redueix dràsticament el rebuig generalitzat a la publicitat en línia.
  • Incrementa la taxa de conversió. Relacionat amb l'avantatge anterior, els usuaris són més proclius a fer clic ja que tenen un interès real als teus productes.
  • Més suports. Tens accés a gran quantitat de mitjans digitals com webs, blocs o fins i tot xarxes socials on implementar els teus anuncis en tot tipus de formats.
  • Millor anàlisi. Les plataformes de publicitat programàtica comparteixen totes les dades de les campanyes perquè tu, com a anunciant, les puguis optimitzar de la millor manera possible.
  • Millor retargeting. Reimpactar un usuari que hagin estat al teu e-commerce és molt més senzill.

Com hem dit anteriorment, la publicitat programàtica és el futur de la publicitat en línia i, si bé és cert que és un format molt més complex, els avantatges d'aquesta fan que valgui la pena. Estàs preparat per integrar-la a la teva estratègia en línia?

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

SANTS ASSESSORS
BAR CEL ONA
QUIROTEMA
LLIBRE SOLIDARI
CASH GOLD JR
EMPANADA CLUB
CAFETERIA KESSLER GALIMANY
Carregant...
x
X