Es presenta 'Compra a prop', la nova campanya per promocionar el comerç de Barcelona
19 de juliol de 2021
A partir del 6 de juliol, torna als carrers de la ciutat la campanya “Compra a Prop” per fomentar el comerç presencial dels carrers de Barcelona. La primera fase de la campanya es va veure als carrers a l’estiu de 2020, a l’inici de la desescalada, per tal de contribuir a una bona represa de l’activitat comercial als carrers de la ciutat després dels mesos de confinament. Avui, 1 de juliol es reprèn per posar en valor el model comercial de proximitat de Barcelona, una de les grans senyes d’identitat de la ciutat, i un referent a escala internacional. A la tardor, està prevista una nova onada de la campanya.
La ciutat compta amb 61.000 establiments comercials segons el darrer cens comercial de 2019, dels quals 9.300 són de restauració i 43, mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia. Són, a més, les principals activitats generadores d’ocupació de la ciutat. Però més enllà del seu destacat pes econòmic, són espais que afavoreixen la cohesió social i la convivència del veïnat, que contribueixen a la vitalitat dels barris i a la seva seguretat, que generen interacció social i aporten activitat en l’espai públic. La campanya, doncs posa de manifest que fomentar el comerç de proximitat és fomentar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes.
L’Ajuntament ha fet aquesta campanya en col·laboració amb les entitats representatives del comerç de la ciutat en un moment d’acceleració del comerç online i per posar de manifest la fortalesa que proporciona a la ciutat els comerços presencials i la responsabilitat de tothom perquè aquesta fortalesa i aquest tret diferencial de Barcelona respecte a altres ciutats es mantingui. Així, la campanya busca donar resposta a les necessitats que el comerç barceloní té en aquests moments i posa en relleu, aquests missatges:
- El paper clau que han tingut els comerços de productes de 1a necessitat durant la pandèmia
- El reconeixement als establiments que han continuat donant servei
- La responsabilitat de tota la ciutadania a l’hora de tornar la vida als barris i de garantir el model Barcelona de xarxa de comerç
- El fet que tots som clients de comerç de proximitat, i els comerços formen part del veïnat
- La professionalitat dels comerciants i restauradors que ofereixen atenció personalitzada, bon tracte i seguiment al client