Eix Comercial Sants Establiments Units

Eix Comercial Sants Establiments Units

Connecta amb la teva audiència: et presentem el Live Shopping

25 de setembre de 2024

Les xarxes socials han obert un horitzó ple de possibilitats que t'ofereixen la possibilitat d'interactuar amb els clients i mostrar-los com és el teu negoci.

En aquest article, et parlarem sobre una estratègia que t'ajudarà a impulsar aquesta connexió: Live Shopping.

Live Shopping, la darrera tendència en comerç electrònic

Sabies que el 59,4% de la població mundial utilitza les xarxes socials de manera habitual? Parlant en xifres concretes, 4.760 milions de persones són usuàries d?aquestes plataformes i representen el 94,9% dels 5.160 milions d?internautes que naveguen regularment per la xarxa.

Són xifres impressionants, oi? I segur que ja has descobert que les xarxes socials són un canal fonamental amb què pots assolir noves audiències, a més de fidelitzar i interactuar amb els teus clients habituals.

Avui, volem ensenyar-te una nova eina amb què pots connectar amb aquest públic i que se situa com una de les estratègies emergents amb més projecció al comerç electrònic: el Live Shopping.

Live Shopping, que en espanyol vol dir “compra en directe”, és una estratègia que combina les transmissions en viu a través de plataformes de streaming o xarxes socials amb el comerç electrònic. Consisteix a iniciar una emissió en directe, mostrar com és un producte i interactuar en temps real amb les persones que estan seguint la transmissió per resoldre dubtes.

Aquesta nova manera de compartir els teus productes amb el públic promet ser una de les estratègies que més s'utilitzi a tot el món. De fet, a Àsia ja està aconseguint xifres rècord i fins i tot ha augmentat la taxa de conversió d'algunes empreses en un 50% en només un any.

Si vols conèixer tot sobre el Live Shopping, anticipar-se al comerç electrònic del futur i conèixer com pots implementar-ho al teu negoci, queda't i continua llegint aquest article.

Els avantatges del Live Shopping

Abans d'ensenyar-te com pots introduir aquesta estratègia al teu negoci, és important que coneguis tots els beneficis que pot suposar per a tu si gestiones una petita o mitjana empresa.

Com has pogut veure, Live Shopping és una estratègia nova que preveu que arribi a xifres excepcionals en un futur proper. Però, com et pot ajudar?

  • Crearàs una relació de confiança amb els teus clients gràcies a la proximitat de respondre les vostres preguntes i suggeriments en directe de manera transparent.
  • Incrementaràs l'abast dels teus comptes de xarxes socials, ja que les transmissions en directe tenen una gran acceptació en aquests canals i permeten atreure un gran nombre d'usuaris.
  • Reduiràs els teus costos de promoció comptant amb un sistema bàsic on pots utilitzar el teu smartphone i invertir les quantitats que consideris oportunes en campanyes de publicitat.
  • Tindràs la possibilitat d'incrementar les vendes mitjançant l'ús d'estratègies com el llançament d'ofertes exclusives durant l'emissió per a aquelles persones que es trobin al directe.

A què ja estàs pensant en com implementar aquesta estratègia al teu negoci? Si és així, a continuació, us donem les claus.

Live Shopping consisteix a iniciar una emissió en directe, mostrar com és un producte i interactuar en temps real amb les persones que estan seguint la transmissió.

Consells per implementar el Live Shopping al vostre negoci

Ara que ja coneixes en què consisteix aquesta estratègia, ha arribat el moment que aprenguis com començar a fer-la servir si ets una persona autònoma o tens una pime.

Anota aquests consells!

  • Crea una comunitat: abans de llançar-te al món del Live Shopping, és important que construeixis una xarxa de contactes a les teves xarxes socials. Analitza quines són les plataformes en què comptes amb una forta presència, estableix quin seria el canal ideal per fer les teves transmissions en directe i potencia la relació amb els teus seguidors.
  • Configura els teus dispositius: prepara tot el material que hagis d'utilitzar perquè estigui en un estat òptim de cara a l'emissió. Necessitaràs saber si la teva càmera o telèfon intel·ligent funciona correctament, si enllaça amb la plataforma que estiguis utilitzant, la connexió a internet i si la qualitat del vídeo i de l'àudio és la idònia.
  • Fes proves: encara que l'espontaneïtat és fonamental per connectar amb els usuaris, guionitza com serà el teu directe per tenir una base sobre la qual construir el teu discurs. També és important que assages prèviament per saber què has de millorar a l'hora de la veritat.
  • Promociona la transmissió: quan ja tinguis tot llest, estableix una data i hora per a l'emissió i anuncia-la als canals. Pots col·locar un banner a la teva pàgina web o preparar publicacions per a les xarxes socials.
  • Interactua amb els participants: un cop et trobis en la retransmissió, recorda que és fonamental conversar amb les persones que t'estan veient. Si no hi ha missatges, pots trencar el gel llançant preguntes o enquestes que els animi a participar-hi.
  • Dinamitza la sessió: utilitza elements que despertin l'interès dels usuaris perquè romanguin durant tota l'emissió. Pots fer concursos, regals o, com esmentem abans, ofertes exclusives.
  • Comparteix la retransmissió: enregistra la sessió i reutilitza el vídeo per crear contingut per a la teva pàgina web o xarxes socials. Per exemple, podeu publicar la peça completa a YouTube i retallar vídeos curts per Instagram o TikTok.
  • Analitza els resultats i millora els teus directes: un cop has fet tot aquest procés, mesura el rendiment tant de la teva emissió en directe com de les peces addicionals que hagis compartit a les xarxes socials. Això us permetrà conèixer millor el comportament dels vostres seguidors, detectar els vostres punts forts i les àrees de millora i, a més, contactar amb altres marques per establir col·laboracions futures.

Com has pogut veure, Live Shopping és una estratègia molt senzilla que pots començar a implementar el teu negoci per compartir els teus productes i oferir un nou servei als teus clients.

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

FARMACIA SALAMERO
COREA STREET FOOD
MACHAKA BURGER
KIDS&US
MÓN IBÈRIC
MONTSE INTERIORS S.L
Sants Establiments Units
Carregant...
x
X