Eix Comercial Sants Establiments Units

Eix Comercial Sants Establiments Units

Com crear una base de dades de clients?

31 de gener de 2023

Disposar duna base de dades de clients actualitzada i estructurada pot ser vital per a lèxit del teu comerç. Ja saps com crear-la? T'ho expliquem en aquest post.

Avui dia, ja no n'hi ha prou amb enviar promocions setmanals per email o mostrar anuncis a la TV; els consumidors esperen que les mateixes empreses resolguin els seus problemes i les seves inquietuds. I per aconseguir-ho, cal dissenyar i implementar estratègies que tinguin un focus personalitzat en el consumidor. Per aquesta raó, és vital que les empreses, independentment de la seva mida, tinguin informació de qualitat sobre els seus clients i les seves necessitats.

Moltes vegades, pot ser complicat gestionar aquest tipus dinformació. És per això que és fonamental comptar amb una base de dades actualitzada que et permeti accedir a totes les dades dels teus clients quan ho requereixis. És per aquesta raó, que en aquesta oportunitat volem ensenyar-te el que has de saber sobre les bases de dades de clients.

Què és una base de dades de clients?

Una base de dades de clients és un registre unificat que conté informació personal i rellevant dels clients per al teu negoci. Aquesta informació personal pot incloure el nom complet, email, número telefònic, adreça, dades demogràfiques, historial de comandes, entre d'altres. Tot i això, les dades varien depenent dels objectius i necessitats de cada negoci.

Una base de dades ben feta pot ser molt útil per al vostre comerç a l'hora de traçar una estratègia de màrqueting o de vendes.

Per què serveix una base de dades de clients i per què n'hauria de tenir una?

Bàsicament, comptar amb una base de dades us permet emmagatzemar tota la informació rellevant sobre els vostres clients i utilitzar-la de manera dinàmica. Aquesta informació pot ser útil, entre altres coses, per a:

  • Reunir tota la informació dels teus clients que sigui útil per al teu negoci en un sol lloc.
  • Actualitzar i gestionar tota la informació de manera més automàtica i senzilla.
  • Emmagatzemar una gran quantitat dinformació de valor de manera il·limitada.Conèixer el perfil i el comportament de compra dels teus clients.
  • Plantejar estratègies de màrqueting efectives.
  • Segmentar campanyes de màrqueting en un públic objectiu.
  • Oferir promocions personalitzades per a cada tipus de client.
  • Facilitar la informació als diferents departaments del teu comerç de manera ràpida i ordenada.

Ara que coneixes els avantatges d'una base de dades, potser et preguntaràs, com puc fer per crear-ne una? T'ho expliquem a continuació!

1. Passos per crear una base de dades

Crear una base de dades de clients no és complicat. Però, per acompanyar-te en aquest procés, hem creat una petita guia per ajudar-te a cada pas.

2. Defineix les accions que duràs a terme per aconseguir les dades

Abans d'intentar obtenir la major informació possible dels vostres clients, determina quin tipus d'informació estan disposats a facilitar i quina és la més rellevant per al teu comerç. Això dependrà de la manera com recopilis les dades, el tipus de negoci que tinguis i l'ús que vulguis donar-li a aquesta informació.

3. Defineix les accions que duràs a terme per aconseguir les dades

Pots sol·licitar les dades personals dels teus clients directament, però altres maneres més efectives per fer-ho són: requerir previ registre a l'hora de fer una compra en línia, crear un lead atractiu que animi els teus clients a deixar les seves dades personals, realitzar un sorteig o concurs amb registre previ, entre d'altres.

4. Trieu l'eina adequada per crear la vostra base de dades

Hi ha diverses eines que podeu utilitzar per crear la vostra base de dades. Les més senzilles són l'Excel i l'Access. D'altra banda, un CRM pot ser una bona opció per ajudar-te a treure el màxim profit a les dades dels teus clients. És a dir, una eina on puguis emmagatzemar i unificar tota la informació que genera les interaccions entre un client o llegiu amb el vostre comerç. Alguns dels sistemes més coneguts són: Microsoft Dynamics, Salesforce, Oracle, Sage, HubSpot i Zoho. Aquests dos darrers tenen versions gratuïtes.

5. Mantingues les dades actualitzades

Aquest pas sembla el més simple, però és un dels més importants. És comú que les dades dels teus clients vagin canviant amb el temps. Per això és vital que t'asseguris de mantenir actualitzades les dades dels teus clients per poder gestionar-les efectivament.

Ara que ja saps com crear una base de dades per al teu comerç, et convidem a definir els teus objectius i traçar un pla d'acció. També et recordem que a l'hora de manipular o gestionar qualsevol dada dels teus clients, ha de complir amb el Reglament General de Dades i amb les lleis i polítiques actuals sobre protecció de dades.

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

RESTAURANTE AJI LIMO
RESTAURANTE TXALAPARTA
PERRUQUERIA LUQUIN
NEKO BUBBLE TEA
GRUPO STOP
COREA STREET FOOD
URB&CAKES
Carregant...
x
X